Silloin kun minä olin fuksi niin Unicafeessa sai halpaa ja hyvää ruokaa. Näin tuntuu moni ajattelevan ja mietin että onko kyseessä vain että aika kultaa muistot vai onko ruoan taso oikeasti laskenut?

Ennen ei haitannut jos vahingossa otti lounas II:sen, joka taisi maksaa kolmen euron luokkaa. Nykyinen neljä euoroa opiskelijaruoasta jo kirpaisee vähän. Silloin kun minä olin fuksi, niin yo-aukiolla sai lehtipihviä siihen hintaan.

Physicumin Unicafen kahvilasta saa aina samaa tonnikalapatonkia. Jo muutaman vuoden olen laittanut ehdotuksia että olisi kiva jos kahvilasta saisi myös salaatteja. Silloin kun minä olin fuksi, niin siellä oli erillinen jääkaappi salaatteja varten, jotka olivat todella hyvä salaatteja. Viimein Unicafe päätti toteuttaa toiveeni ja salaatteja saa taas physicumin kahvilasta. Kuitenkin ne maksavat 5 euroa!!! Hieno idea salaattien takana oli se, että ei tarvitsisi mennä jonottamaan Chemicumiin yhtä salaattia, vaan että niitä saisi myös Physicumista. Ihan samaa kamaa ne kuitenkin ovat ja Physicumin Unicafe tekee kuitenkin jo perussalaatia, jota saa paninin ja patongin kanssa.

Kumpulassa on useammin kokeiltu kaikkea uutta. Iltapäivän erikoiset olivat kivoja ruokia, joita sai vain iltapäivisin. Kaikkein paras asia mitä Kumpulaan kuitenkin ilmestyi oli kebabi. Sen hinta-laatu suhde oli mitä loistavin ja sitä sai aina iltapäivisin, kun yleensä puolet muista ruoista oli jo loppu. Nyt kuitenkin kun olen käynyt kysymässä saako vielä kababia niin vastaus on "ei vielä" ja mitähän tämäkin tarkoittaa...

Silloin kun minä olin fuksi, niin Kumpulassa oli kirjakauppa. Se suljettiin viime vuonna. Nyt jos haluaa ostaa matematiikan/fysiikan/mitä vain meidän alojen kirjoja, pitää mennä Viikkiin?? Miksi ihmeessä Kumpulan kirjat siirretään Viikkiin? En usko, että neljäsosakaan kumpulalaisista tietää, että Viikistä saa nykyään Kumpulan kirjoja.

Silloin kun minä olin fuksi, niin meillä oli monta atk-luokkaa. Nyt on yksi. Ennen oli kolme, joista kaksi oli pienempiä ja sopivat loistavasti ryhmätyöskentelyyn ja mm. fuksien atk koulutuksia varten. Nyt nämä luokat on otettu pois koska ne kuuluvat palvelukeskukselle, jonka mukaan ne ovat aina käytössä. Mikä ihme on palvelukeskus, joka ei palvele ihmisiä vaan vie heiltä vain pois palveluita?

On kuitenkin yksi asia, joka aina jaksaa piristää päivääni Kumpulan palveluissa. Silloin kun minä olin fuksi niin Physicumin Unicafen työntekijät olivat ihania ja he ovat vain muuttuneet ihanemmiksi vuosi vuodelta. Siksi jaksan joka päivä syödä sen saman tonnikalapatongin, koska työntekijät ovat ehkä ihanimpia kahvilaväkeä ikinä :) Kiitos kaikesta Unicafeessa viihtymisestä kuuluu heille ja mukavalle ilmapiirille!

Silloin kun minä olin fuksi, Kumpula oli hieno ja uusi kampus. Nykyään se tuntuu vain olevan keskustan hylkäämä paikka, johon ei paljon kiinnitetä huomioa...